neljapäev, 29. aprill 2010

Xdream 2010 I etapp, Saku 25.aprill: Medisoft&seikusporr

Võistkonnas: Aivar Jõgiaas, Rain Ojavee, Aigar Sirel
Viibisime rajal 8:41:41 ning saime trahvi 1:00:00.
Seega üldarvestuses ajaga 9:41:41 67. koht 93 lõpetaja hulgas ja 53. koht meeskondade arvestuses.

Eliittiim seiklusporr (Martti Mikk, Mihkel Reimaa, Kristjan Karabelnik) sai ajaga 7:00:07 üldarvestuse 14. koha.

Kadri, kes seekord osales imetavate emade rajal, kuna ei saanud pisikesest üle paari tunni eemal olla, võistkonnas seiklusporr (Kadri Limberg, Elina Rant, Triin Limberg) saavutas ajaga 6:21.21 (sh trahv 1:30:00) 122. koha 170 lõpetanud tiimi hulgas.

Tulemused
SI-vaheajad
Etappide vaheajad

Eellugu

Võistluseks ettevalmistumisel lähtusime sel korral siis ühe tunnustatud seiklussportlase eelmisel hooajal foorumisse poetatud tarkuseterast, mis oli vastuseks küsimusele, kuidas Xdreamiks tippvormi saada, - "Söö saia, sai teeb saledaks. Joo õlut, õlu teeb õlad laiaks.". Nii me olimegi stardis ülisaledate ja äärmiselt laiaõlgsetena.

Minut enne starti. (Fotograaf: Sipsik, ikeathegiraffe.com)

Jalgsi 1,1 km

Start oli selline tavaline nagu mõne uue hüpermarketi avamisel toimuv stiihiline tormijooks, mis tegelikkuses pidi kujutama legendi järgi orienteerumist rulluisuetapi algusesse.

Rulluisk 22,62 km

Edasi läks juba põnevamaks. Rulluisud jalga ning iga liige sai läbimiseks oma isikliku legendi, mille abil tuli kolm õiget punkti leida ja lõpuks neljandas, ühises punktis, uuesti võistkonnaliikmetega kokku saada. Rain sai variandi A (11,35 km), Aigar variandi B (11,38 km) ning Aivarile jäi C (11,45 km). Legend iseenesest ei olnud raske, kuid kuna odomeetrit ei olnud ning legendis oli märgitud vaid olulised suunamuutused, siis alguses tekkis mul probleeme mõistmisega, et milline teede ristumine nüüd on legendis ja milline mitte. Õnneks sain esimesse punkti liikudes kohe kokku Iljariga, kellega koos arutades sai esimene punkt ka leitud ja edasise legendi osas järjepeale saadud. Kilomeetri pärast lehvitasin talle ja jäin oma spagaate harjutama. Järgmine suurem tõrge oli umbes 9. kilomeetril, kui pidi üle raudtee minema, kuid legendis ma sellise olulise objekti olemasolu ei tuvastanud. Kuna seal käis tihedam saalimine - läksid üksikud, aga tagasi tulid kolmikud - siis sai teevaliku õigsus kinnitust ning õigepea ma jõudsin ka 4. punkti.

Aivar ja Rain olid juba kohal ning Aivaril pusle koos. Pliiatsid välja ning asusime kontrollpunkte puslelt kaartidele kandma. Rain kurtis, et temale oli rull ikka väga raske ja kõik plingib ja piiksub ümberringi. Finišis selgus, et ta plinkis ja piikus juba kolmandas rulluisupunktis ning seetõttu tal seal märke tegemine ebaõnnestus (trahv 15 minutit).

Tagasiteel võtsime vedamisnööri välja, et tempot hoida, ning liikusime kolmeses rongis rulli lõpu poole. Rullid võtsime alt umbes 900m enne lõppu, sest asfalt läks nii kehvaks, et eelistasime viimase lõigu joosta.

Aega kulus 130:57 olime 87. ajaga üldarvestuse 87. positsioonil.

Ratas 4,3 km

Kõigepealt kiire rattalõik lisaülesandesse. Aeg 3:52, positisoon 48/84. Kolm kohta ülespoole - pole paha.

Lisaülesandeks oli kasetüvest kilose paku saagimine. Eksimisvõimalus 250 grammi. Rain, kui kõige parema silmanägemisega inimene, hindas kohtuniku laua kõrval olevate pakkude pikkusi ja saagis paraja 1,1+ kilose paku.

Aeg 1:14, positsioon 33/80.

Edasi uuesti rattaga. Rattapunktidesse minekul oli teevalikul mitmeid alternatiive, paremaid teid ja mitte nii häid teid. Rattaetappidel torkas silma, et rajameister oli arvestanud võrdselt erineval tasemel olevate ratturitega. Need, kes maastikul sõites või üldse rattaseljas pisut hädisema olemisega, said valida lihtsama parema kattega asfalt- või kruusatee ning oskuslikumad sõitjad, kes maastikuratta mugavusi maastikul ka hinnata oskavad, said valida mõnusaid pinnaseteid pidi liikumise.

Kuna meil kõigil ikka tasemel maastikurattad istumise all, siis valisime ka ekstreemsemad teed. 8. läksime mööda heinamaa serva ning 9. nautisime täiega väikest käänulist metsavahelist teed. 10. minev siht oli jooksjate massi poolt hõivatud ja seetõttu pidime valima sinna minekuks järgmise vaba tee.

Enne 8. punkti oli ühel tiimil käiguvahetaja ära murdnunud ning nad nuputasid, kuidas ketti lühemaks teha. Aivar ei jätnud sellist võimalust kasutamata ning pakkus neile kohe oma kaasasolnud ketilühendusvahendeid. Eks tal oli enda kasu ka sees, kott selle võrra ju kergem. Loodetavasti said nad keti lühendatud, sest meist nad sinna maha pusima jäid.

Etapiaeg 38:36, positsioon 67/73.

Jalgsi 3,2 km

Jalgsietapp koosnes kahest osast. Kõigepealt lisaülesandena umbes poolteisekilomeetrine ring mööda osaliselt kinnikasvanud kaevikut, kus tuli komposteerida üks rajal olev punkt. Iseenesest päris originaalne leid rajameistri poolt.

Vahepeal selgus, et Rain oli spordijoogi valikuga alt läinud ning kokkusegatud mürk ei tahtnud tal kuidagi alla minna. Kombineerisime Aivariga oma jookidest talle pisut meelepärasema segu valmis, millest piisas siis järgmisse joogipunkti jõudmiseks, kus sai ebakõlbuliku toote tarbimistvääriva vedeliku vastu vahetatud.

Etapiaeg 16:54, positsioon 84/72.

Teine pool oli siis tehniliselt lihtne pooleteisekilomeetrine kolmepunktiline orienteerumine. Orienteerumise esimesse punkti minnes jõudsime järele ühele naistiimile ning peale seda, kui üks neist oli kogemata Aivarile oksaga - no, ütleme - kõhtu äsanud, kostis nende poolt repliik - "Jooksete meie taga ja üldse ei ähi kuuldavalt!", mille peale edasine mõttevahetus pisut meesšovinismi kaldus. Kuna meil ähkimine sel hetkel kohe kuidagi välja ei tulnud, siis lahendasime probleemi neist möödumisega.

Etapiaeg 17:37, positsioon 62/70.

Ratas 6,1 km

Jälle ratta selga. KP 17 sai võetud läbi metsa minnes, 18. oli põhimõtteliselt rattaga ligipääsetav, kuid seda võtsid vist kõik tiimid jala. 19. viis lahe "olematu" rattajälg, millest ma esialgu mööda panin, kuid Aivar profesionaalina fikseeris selle ära. KP 19->20, fantastiline lõik! Kõige meeldejäävam ja emotsioone pakkuv osa. Pärast, 44->45, sai seda veel nauditud. KP 20-21 krossiraja pehmes pinnases ning viimasesse punkti liikudes kadus mul vahepeal kaardi lugemisel järg käest, kuid hea, et meil on ka proff võistkonnas.

Etapiaeg 58:12, positsioon 55/70.

Kanuu 10,3 km

Kanuu algas lisaülesandega, milleks oli trossi mööda rullikuga edasi-tagasi sõitmine. Lisaülesande sooritaja pidi võtma ka kõik ülejäänud kanuupunktid. Mina väga isiklikel põhjustel ei tahtnud seda väga teha, Rain ka ei näidanud erilist entusiasmi ning nii siis langeski liisk Aivarile.

Etapiaeg 8:06, positsioon 78/73.

Ega kanuus polnudki muud teha, kui hakata eesliiklejaid püüdma. Tuul oli kohati tugev ja ajas avatud aladel ohtlikult lainet üles, vesi oli ootuspäraselt külm. Punktid 24-25-26 läksid meil eduliselt, saime paarist kanuust mööda. 26-27 meeletu vastutuul ja vastulaine. Lõik 27-28 oli meil üks õnnestunumaid. Kanuuvedamisel ühelt järvelt teisele saime korraga mööda mingist viiest tiimist. 28. edasi liikudes tekkis kahtlus, et esiotsa tiimid on seda arvatavasti jooksjaga võtnud. Kahtlus sai kinnitust, kui loogilises ülevedamiskohas oli vaid õhkõrn jälg ees. Kui ma lõpuks 28. punkti asukohta nägin ning seal mõlaga põhja tabada püüdsin, siis ma ei tahtnud ette kujutadagi, millist emotsionaalset sisevõitlust pidid jalgsipunktivõtjad läbi elama.

Edasi 29-30-31 hoidsime oma edu, kuid 31-32 oli rõve külglaine ning siin möödus üks kanuu meist liueldes. 32 väljasõites jäid nad millegipärast saare varju toppama. Läksime neist uuesti mööda, lasime Aivari kaldal maha ja leppisime kokku, et Aivar tuleb selle sama poolsaare tippu, kust siis liigume koos edasi 34. punkti. Kõpsti oli konkurentide kanuu meie kõrval ning kaldaleminev mees ütles vaid: "Tehke täpselt nii nagu nemad teevad!". Meie kanuudel oli väikene vahe sees. Jõudsime Rainiga kokkulepitud kohta ning jälitajad ka kohe kohal. Küsisid, et mitu punkti veel on. Sai siis selgitatud, et kaks punkti veel ja siis lõpp, umbes ka asukohtadele viidatud. Samal ajal jõudis sinna ka kolmeseid kanuusid, kes meie parkimiskohta nähes ebalevalt seisma jäid. Soovitasime neil küll kanuuga punkti minna, kuna nad kolmekesi juba siia sõitnud on, kuid paistis, et nad arvasid, et me tahame neid taktikaliselt alt tõmmata ning nii nad siis istusid kolmekesi kanuus ja mõtlesid, milline variant parim oleks.

Aivar ja konkurent jõudsid pea üheaegselt tagasi. 34. punkti võtsime koos ning parema kanuutehnika tõttu said nad meist jälle pisut ette. Nähes, et me otse joones kalda suunas liigume, tärkas ka neis ülevedamise mõte. Saanud kinnitus, et meie plaanid ühtivad nende omadega, alustasid nad ülevedamist meist pisut varem. Uuesti vees olles, täpsustasid nad meilt 35. punkti asukoha veel üle ning finišeerisid pisikese eduga meie ees.

Etapiaeg 128:03, positsioon 42/64.

Jalgsi 3,3 km

Kaldal olles hakkasid nad kohe utsitama, et liigume aga edasi. Selgus, et tuul oli nende kaardi minema viinud ning nende ebaharilik tegutsemisviis oli tingitud asjaolust, et neil polnud aimugi, kus punktid peaks asuma. Kuna meil oli kaks kaarti, siis andsime ühe neile. Mina vabanesin lisaks oma kaardile ka oma väga isiklikest põhjustest, mistõttu veel üks tiim meist uuesti ette sai.

Etapp seisnes siis soo ületamises. 37. punkti saime üllatavalt hästi kätte - täpselt lagipähe. Siin punktis saime ka oma konkurendid uuesti kätte ning liikusime 38. suunas koos. Kaldusime pisut paremale ära, kuid varsti liikus üks tiim, sama tiim, kes meist vahetult varem jooksu läks, diagonaalis vasakult paremale üle meie liikumis trajektoori. Küsimusele: "Kas punkt käes?" vastuseks tulnud mühatusele, tegi Aivar kiire järelduse, et poistel punkt võetud. Natukene soovitud suunas liikumist ning leidsime selle punkti meiegi üles.

Etapiaeg 49:30, positsioon 37/67.

Jalgsietapi lõpus oli järjekordne lisaülesanne. Tuli väikesi liivakotte tassida nii 10-15 meetrit, neist ehitada pooleteisemeetrine torn ning seejärel kotid uuesti tagasi algusese tuua. Aivar haaras ühe koti sülle ja läks, Rain - jõusaaliguru - võttis kummagisse kätte ühe koti ning mina piirdusin ka ühe kotiga. Kotid maha pannud, tahtsid Aivar ja Rain kohe minna uusi juurde tooma. Mina hakkasin protestima, et ehitame ennem valmis ja vaatame palju puudu jääb. Kohtunik ka kohe lahkelt oma mõõtepulgaga meie juures ning mainis, et torn peab olema stabiilne. Ladusime kolm kotti üksteise otsa, silusin veel kolmanda koti pealmist osa, isekeskis silmaga hinnates, et meil jääb täpselt üks kott puudu, kui kohtunik ütles, et tegelikult läheb kott täispikkuses arvesse. Milline meeldiv üllatus! Tõstsime neljanda koti ka torni otsa ja ajasime tipu uhkelt püsti - sobis. Mission completed!

Etapiaeg 4:07, positsioon 19/67.

Vaba liikumisviis > 0,3 km läbida 5 KP-st üks

Järgnes valikorienteerumine, kus tuli välja valida üks meelepärane punkt ning seal ära käia. Valikus oli:
  • KP 56 - köieülesanne
  • KP 57 - kanuuga
  • KP 73 - rattaga
  • KP 74 - rattaga/jalgsi
  • KP 75 - rattaga
Valisime köieülesande. Järjekord ei olnud pikk, meie ees ootas ülesandele pääsu vaid kaks tiimi. Päris lahe oli nii oodata kui ka ülesannet sooritad. Saime normaalse trossi ka. Üks tross oli nii välja veninud, et seda mööda liikujad solberdasid jalgadega vees. Kuna meil unus ülesande lõpupunkt võtmata (trahv 45 minutit), siis etapiaega ja positsiooni etapi- ja üldarvestuses ma enam ei tea, aga me olime suht edulised.

Ratas 4,3 km

Mina planeerisin, kuidas kõige otsemat teed pidi finišisse sõita, kui Aivar märkis, et meil on viis punkti vaja ka veel võtta. Ups! 43-44-45-46 mõnus, nauditav sõitmine. Lõik 46-47 nüüd nii nauditav ei olnud, kuna valisime esialgu liiklemiseks kraavi parempoolse kalda, aru saanud, et vasak pool pisut parema läbitavusega on, kolisime sinna ümber. Mida punktile lähemale, seda hullemaks läks ning punktis otsustasime, et tõmbame risti läbi metsa üle raudtee normaalsele teele välja ja lähme sealt finišisse.

Sekund peale finišit. (Foto: www.fotoluks.ee)

Kokkuvõte

Väga hea võistlus oli! Rulluisusõitu peab veel harjutama. Rattasõidul saab kiirust tõsta, kui Aivari rattale ka kaardialus monteerida. Jooks oli seekord juba jooksu moodi - sellist kurssi hoida. Kanuu oli võrreldes eelmise aastaga ideaalne.