esmaspäev, 5. mai 2008

Ilves-3 ehk kuidas ma metsa ära kadusin :-)

Sai siis nädalavahetusel osaletud 3-päevasel orienteerumisvõistlusel ILVES-3. Kirja pannes valisin muidugi täispaketi ehk klassi M21E, kus rajad olid vastavalt: 7,6km 23KP, 15,2km 19KP ja 10,2km 18KP.

Esimesel päeval suutsin 9 ja 10 punkti vahel 90° õigest kursist kõrvale keerata ja ühe korraliku poogna joonistada. 10- dast punktist välja joostes ei vaatanud korralikult kompassi ja jooksin punktist vales suunas välja. Etapi 16-17 läksin teadlikult ümber mäe. Kartsin natuke küll rohelist, kuid tegelikkuses oli praktiliselt kogu tee hästi joostav. Vaid viimane soo äärne lõik oli risune. Tulemused siin ja minu rada siin.

Teisel päeval tuli suurim ajakaotus 2. punkti minnes. Ei saa siiani aru, miks ma etapi keskel ristuvale teele jõudes otsustasin kõigepealt 180° vales suunas joosta ja siis veel läbi metsa punkti poole minema hakata. Plaan oli muidugi teed pidi punktile läheneda, aga ... 9-das punktis jõin ja hakkasin liikuma 10-da punkti suunas. Umbes 100m pärast meenus, et punkt jäi võtmata! Egas midagi ots ringi ja võtsin punkti ka ära. Ülejäänud raja mõtlesin muidugi, et kas 5-da punkti ikka võtsin ära või jäi see ka joomise tõttu võtmata. Raja lõpuosas tegin punkti piirkondades veel mõned väiksed vead, aga ei miskit hullu. Tulemused siin ja minu rada siin. Koju minnes tegin veel Valgas 16km rullisõidu. Päris mõnusate tõusude ja laskumistega rada oli. Ühel laskumisel näitas GPS kiiruseks 39,7km/h.

Kolmanda päeva hommikul andsid eelnevad päevad endast kerge väsimuse näol tunda. Sellest hoolimata võtsin starti minnes plaani joosta rada läbi ajaga alla 1:30. Esimesed punktid sain suhteliselt hästi kätte ja umbes poole tunnise jooksu järel läks ka enesetunne paremaks. 13. punktist välja joostes vaatasin kella ja järgi jäänud rada ja tundus reaalne joosta aeg alla 1:25. Paraku nii päris ei läinud, sest 14. punkti minnes kadusin ma totaalselt ära ja 14. punkti leidmiseks kulus mul aega 37:59 ehk kiirus peaaegu 53 min/km. Kõik sai alguse sellest, et tegin taas enda jaoks väga tüüpilise vea. Nimelt vaatan etapil omale välja mingid pidepunktid, mille järgi joosta. Seekord oli plaan joosta mööda sihti üle kahe soo, üle künka, lohust läbi ja suund punkti peale võtta künka pealt kuhu paremalt tuleb sisse rada. Peaaegu nii tegingi. Ainuke viga oli selles, et suuna võtsin punkti peale juba peale esimest sood :-) Sellised vead on mulle väga tüüpilised. Palju suurem viga oli aga selles, et kui avastasin, et asjad ei klapi, siis seekord mitte ei alustanud sellest, et kus ma viimati 100% paigas olin vaid üritasin kaarti oma arvatava asukohaga klapitada. Pidepunktiks võtsin muidugi koha, kust olin plaaninud sihilt ära keerata. Ja otseloomulikult keeldusin omale kangekaelselt teadvustamast tõsiasja, et olin varem sihilt ära keeranud. Nii ma seal siis surfasin. Paika panema ka ei raatsinud ennast minna, sest punkt pidi ju kuskil siin samas olema :-) Lõpuks võtsin vastu otsuse, et lähen panen ennast punktist lõunasse jääva tee peal ikkagi paika ja tulen sealt uuesti punktile peale. Nii tegingi. Pain ennast paika ja hakkasin punkti minema. Paraku mitte enam 14-dasse vaid juba 15-dasse :-) Mingi hetk ikka avastasin, et võiks 14-da ka ära võtta ja pöörasin otsa taas ringi. Surfasin veel natuke soo ääres ringi ja kui kella pealt vaatasin, et kontrollaeg saab täis vähem kui 15 minuti pärast, otsustasin, et lähen uuesti teele välja ja võtan sealt nüüd suuna õigele punktile. Teele suundudes avastasin enda eest ühtäkki ühe punkti, mille numbrit kontrollides selgus, et tegu selle sama punktiga, mida ma üle poole tunni taga olin ajanud :-)

Tulemused siin ja minu rada siin. 13-da ja 14-da punkti vahel tiirutasin tõenäoliselt rohkemgi ringi kui joonistada suutsin :-)

Plaan vs tegelikkus:

Kommentaare ei ole: